Miről írj az MLM blogodban?

írta Blog Marketing

Miről írj az MLM blogodban? – 15 blogtéma ötletgyűjtési módszer

Semmi sem rosszabb, mint mikor ülsz a számítógép előtt és rájössz, hogy nincs ötleted, hogy miről írj. És bár lehet, hogy egy termékeny MLM blogger vagy, ez előfordul mindannyiunkkal. A nagy dolog az, hogy rengeteg ötletgyűjtési módszer van amit tudsz használni!

Ha elolvasod ezeket, akkor azonnal nekiállhatsz ütni a billentyűket újra.

Miről írj az MLM blogodba?

1. Legyél kész bármikor írni!

Vicces, hogy a blogírás ötletek a legfurcsább helyzetekben jöhetnek elő. Néha akkor mikor nézel egy filmet, vagy sorban állsz a bankban, vagy a boltban. Máskor lehet, hogy amikor edzésen vagy, vagy nézed a gyereked focimeccsét, vagy bármilyen helyzetben jöhetnek ötletek.

Bár nem lehet mindig neki állni írni a blogot, de az ötleteket meg kell ragadni és rögzíteni kell. Mindig legyen nálad egy notebook, vagy egy mobil amibe rögzítheted az ötleteket. Sokszor elég egy darab papír is, vagy használj hangfelvevőt, ez lehet a mobilod, vagy egy fényképezőgépen is. Nem számít, hogy hogyan rögzíted az ötleteket, csak jegyezd fel, hogy ne felejtsd el és le tudd írni később a MLM blogodba.

2. Bontsd ki a témát.

Mindig sokkal többet lehet mondani szinte bármilyen témáról. Ha már írtál egy népszerű bejegyzést valamiről, és sokan olvasták, akkor bővítsd ki, keress hozzá kapcsolódó témát, termékeket. Mindig használd ki a múltban végzett munkádat, hogy többet nyújts a jelenlegi közönségednek abban amit akarnak.

3. Használj RSS olvasót.

Olvass más MLM bloggereket, és kövesd folyamatosan őket, így megtalálod a legfrissebb témákat, híreket, amiket beépíthetsz a saját blog témáidba.

4. Készíts vagy ossz meg képeket.

Egy kép többet ér ezer szónál. A képek érzelmeket idézhetnek fel, és több figyelmet kapnak. Ha azt érzed, hogy nem tudsz írni a témáról, keress néhány képet és hagyd, hogy a kép mesélje el helyetted a történetet.

5. Tegyél fel kérdéseket.

Ez az egyik legegyszerűbb módja a bejegyzéseknek, és gyakran lehet jó válaszokat kapni. Kérd meg a közönségedet, hogy válaszoljanak, adj egy ellentmondásos témát és nézd meg a szenvedélyes véleményeket.

6. Fogadj kérdéseket.

Készíts egy kérdező panelt ahol az olvasók kérdéseket tehetnek fel a számodra. Ez egy egyszerű módja annak, hogy kész téma ötleteket tudj kidolgozni, mert pontosan tudod, hogy az olvasóidat mi érdekli. A kidolgozott témába írd bele az olvasód nevét, hogy azt ő kérdezte, így adsz egy kis elismerést neki.

7. Írj választ egy másik blognak.

Ez azt jelenti, hogy egy másik MLM blogger által írt bejegyzésre a saját blogodon reagálsz. Ha olvasol egy bejegyzést ami rezonál veled, vagy éppen heves ellenkezést vált ki, van egy újabb téma ötleted. Természetesen, ha nem értesz egyet a másik bloggerrel, és nem akarod felégetni a hidakat, akkor mindig add meg a maximális tiszteletet. Ez nem csak jó tartalom lesz, hanem kezdetét veheti egy kölcsönösen előnyös kapcsolat a többi MLM bloggerekkel.

8. Rendszeres téma ötletelés.

Csinálj időt minden héten, vagy hónapban, hogy téma ötleteket keresel. Amikor ötleteket találsz ilyen módon, akkor azokat utána könnyebben dolgozod ki. A koncentrált téma ötletelés és keresés egy nagyon hasznos tevékenység, mert utána nagyon gyorsan megszületnek a bejegyzések.

9. Frissítsd fel a régi témákat és adj egy új okot, hogy újra elolvassák.

Ha nagyon elfoglalt vagy, akkor lehet, hogy nincs időd újat írni. De ha már egy jó ideje blogot írsz, akkor van egy szép nagy könyvtárad a bejegyzéseidből, amit a közönséged nagy része soha nem látott. Biztos, hogy vannak új információk az évekkel ezelőtti témáidhoz, és ez egy nagyszerű módja, hogy felfrissítsd a meglévő tartalmat.

10. Készíts interjút valakivel.

Ahelyett, hogy kérdésekre válaszolsz minden alkalommal, kérdezz inkább valaki mást. Ez lehet egy népszerű blogger interjú, vagy egy másik szakértő a piacon, így az olvasók egy másik szempontból kapnak értékes tartalmat. Megkérheted az olvasóidat, hogy segítsenek megfogalmazni a kérdéseket amit felteszel az interjú során, így részesei lehetnek az interjúnak.

11. Csinálj esettanulmányt.

Az esettanulmány segítségével bemutathatod az ügyfeleket vagy az ügyfelek tapasztalatait a termékekről, szolgáltatásokról vagy a tanácsokról. Ez nem csak hasznos információ a közönségnek, ez egy forrása a társadalmi bizonyítéknak, mert az olvasók látják, hogy valóban segítesz az igazi élő embereknek. Mindig nyomon követhetik a sikertörténeteket, ha megmutatod őket egy esettanulmányban.

12. Legyen valaki vendég író a blogodban.

Légy nyitott arra a gondolatra, hogy vendég bloggereket hívsz a blogodba. Sok blogger fog írni ingyen, cserébe összekapcsolja a tartalmat a saját blogjával. Csak válogasd ki a vendég bejegyzéseket amit közzéteszel. Ez növelheti a blog hírnevét a rangsorban. Adj pontosan olyan tartalmat amilyet az olvasók keresnek.

13. Ismertess termékeket.

Ha nem rég próbáltál valamilyen terméket, és úgy gondolod, hogy az érdekes lenne az olvasóknak, akkor mutasd be azt, írj róla felülvizsgálatot. A közönség értékeli a részletes és őszinte értékeléseket olyantól akiben megbízik (legyél Te az). Ne csak a véleményed írd le, hanem a fogyasztási adatokat is, és tegyél javaslatot vásárlásra, így jutalékokat kereshetsz a forgalomból.

14. Keress aktuális híreket.

Amellett, hogy olvasol más bloggereket, és RSS-t, regisztrálj híroldalakra, például a Google News, kategóriánkénti RSS feed-re. A folyamatos frissítés elengedhetetlen, és rengeteg eszköz van ami egyszerű.

15. A megosztott tartalmakhoz adj hozzá kommentárt.

A remek tartalmakhoz szólj hozzá a YouTube-on, SlideShare-n, videó megosztókon, és oszd meg Te is a tartalmat az olvasóiddal. Figyelj arra, hogy adj hozzá saját kommentárt, így az olvasóid tudják, hogy miért osztottad meg, így szintén lesz egyedi tartalmad.

A folyamatos friss és érdekes tartalom, fontos feladat minden blogger számára, és ez könnyen elakadhat néha. Én azt javaslom, hogy tedd könyvjelzőbe ezt az oldalt, vagy nyomtasd ki. Csak tartsd kéznél, és amikor szükség van rá csak vedd elő, és biztos vagyok benne, hogy nagy ötleteid támadnak.

van itt valami ami érdekelhet

Én ezt a marketing rendszert használom.

Kérd a hozzáférést és megmutatom!

Beréti Menyhért

Beréti Menyhért

Modern Hálózatépítés Szakértő

Szakterületem a blog központú értekesítési csatornák tervezése és kivitelezése hálózatépítőknek. 2008-óta foglalkozom online marketinggel. Amit tanítok azt én is mindennap használom a blogok és értékesítési csatornák építése közben. A Modern Hálózatépítést és annak technikai megvalósítását mutatom be a cikkekben és az oktatóanyagokban.

Megosztás