Online Hálózatépítés – milyen gyakran küldj emailt?

Szerző: Email Marketing

Milyen gyakran írj emailt a listádnak?

Hogyan és milyen gyakran érdemes a listádnak emailt küldeni – ez az egyik legfontosabb kérdés amit meg kell kérdezned magadtól, ha egy online vállalkozást működtetsz.

Bizonyára hallottad már, hogy “A pénz a listában van”, vagy “Annyi pénzed van amennyire jó a kapcsolatod a listáddal” – ezeket hallhatod sokszor, de a legtöbben kevés figyelmet fordítanak rá.

Valószínűleg azért, mert nem igazán tudják mit jelent, vagy hogy hogyan kell ezt a gyakorlatban csinálni.

Ebben a cikkben nem fogok beszélni arról, hogy hogyan kell építeni egy online listát, hanem hogy mit kell csinálni vele, ha egyszer van egy érdeklődőkből álló listád akik kérték az információidat.

Azaz, hogyan kell az email marketing stratégiáknak köszönhetően pénzt csinálni – legyen szó akár 1 feliratkozóról, 100-ról vagy 1000-ről.

Az első hiba az online hálózatépítésben, amikor elkezdik, az email feliratkozók gyűjtését,hogy következtetésekre és megérzésekre alapozzák a döntéseiket, ahelyett, hogy szilárd üzleti tapasztalatokra építenének egy erősebb és jövedelmezőbb üzletet.

Megosztok néhány dolgot amit megtanultam az évek során, hogy mi működik és mi nem.

Kezdjük először az email marketing konverziós modellekkel amiket gyakran használnak az email kampányokban.

Első email marketing konverziós modell:

Csak autoresponder használata. Egyes online hálózatépítők csak kizárólag az autoresponder használatára támaszkodnak és így tartják a kapcsolatot a listával, és soha, vagy szinte soha nem küldenek ki élő adásokat.

Változó időpontokat használnak, van mikor naponta egyszer, hetente egyszer, vagy ritkábban küldenek információt.

Előnye: Ez egy egyszerű modell, és a folyamatában mutatja, hogy a használójának az értékesítési mottója: “Ez egy automatikus üzlet”

Előfordulhat alacsonyabb leiratkozási arány és kevesebb a panasz, mint ha egy agresszívebb megközelítést alkalmaznánk a feliratkozói forgalom átalakítására.

Hátránya: Ez egy rendkívül lassú átalakítási modell, magas érdeklődési szintre és sok-sok türelemre van hozzá szükség.

Második email marketing konverziós modell:

Értékesítés orientált kampányok. Biztos vagyok benne voltál már vevő (vagy áldozat?) Ezt a modellt nem nehéz észre venni, sokkal magasabb az aránya az értekesítő emaileknek mint az értékalapú, tanító emaileknek.

Előnye: biztosan tudod, hogy több pénzt keresel és rövid távon. Ez a modell általában 1-2 termékes üzleti modellekben látható, rengeteg email rövid idő alatt.

Hátránya: Ez nem egy hosszú távú stratégia. Végig darálni a listát gyorsan, sok a leiratkozás, és a panasz ráta rendkívül magas, és végül még a nagyobb internetszolgáltatók is blokkolhatnak.

Harmadik email marketing konverziós modell:

Autoresponder és Élő Közvetítés Hybrid. Egyes online hálózatépítők az autoresponder üzenetek mellett, bizonyos időközönként alkalmi élő adásokat adnak.

Előnye: Ez talán egy jobb modell a kezdő online hálózatépítőnek, ahol az értékalapú emailek küldése mellett, értékesítés orientált adásokat sugároznak hetente vagy kéthetente.

Az értékesítési adások hozzák a pénzforgalmat, míg a lista még mindig elégedett veled az értékalapú emailek küldése miatt. Ez a módszer fordítva is remekül működik, értékesítő emalilek és értékes tanítások az élő közvetítéseken.

Hátránya: Általában azok az online hálózatépítők akik használják ezt a modellt, csinálnak egy pár terméket és így generálják a havi pénzforgalmat amelyre szükségük van.

Ám ahhoz, hogy megtérüljenek a költségeik folyamatosan érdeklődőre van szükség, hogy megtudják tartani az üzleti növekedést.

Negyedik email marketing konverziós modell:

Élő közvetítések előre helyezve. Magas színvonalú képzések, oktatások rendszeresen rövid időközökkel és a hosszútávú, értékre alapozott email marketing modell a feliratkozók átalakítására. Folyamatosan komoly értéket kell kínálni a listának és irányítani őket, hogy tegyenek lépéseket és vásároljanak.

Ha ez a modell következetesen van felépítve, akkor rövidtávon teremt komoly bevételeket, és hosszútávú kapcsolatot épít a listával.

Itt egy példa ennek a modellnek a működéséről.

Daegan Smith azt mondja:

“Épp most voltam egy 3 hetes utazáson, amikor is nem követtem ezt a tanácsot, amely azt szemlélteti, hogy mennyire durva, amit most megosztok veled valójában.

84.000 $ havi bruttó bevétel különbség a naponta küldött emailek, és a ritkábban és rendszertelenül küldöttek között. Áprilisban az üzletemben körülbelül 177.000 $ bevétel volt a fő kereskedelmi számlán, majd a május, amíg távol voltam, és nem emaileztem naponta, csak $ 94,000. A különbség rendkívüli, 84.000 $ az számottevő és ennyi pénzt egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni.”

Biztos vagyok benne, most van egy csomó kifogásod, de hadd mondjak néhányra előre választ.

1. Ellenvetés: A lista hamar “kiég”, ha túl gyorsan akarod őket átalakítani.

Ami azt illeti, pont az ellenkezője igaz. Ha valóban biztosítod nekik azt a fajta tartalmat, amely egyszerre szórakoztató és hasznos, és az érdeklődést magasan tartod, és mindezt következetesen, akkor egy szívesen látott barát leszel. A lista megszokja, hogy naponta rendszeresen jelentkezel, és várni fogják az emailedet, mert látják az előnyeit.

2. Ellenvetés: Mi a helyzet a szállíthatósággal és a spam panaszokkal?

Ha következetesen és napi rendszerességgel küldöd az emaileket, a nagy internetszolgáltatók megszoknak téged is, és akkor valóban magasabb lesz a szállítási-bejutási arány, mint ha csak alkalmanként, szórványosan küldenéd.

Ugyanez vonatkozik a spam panaszokra is: több lesz, ha az emailt ritkábban és nem következetesen küldöd. Az emberek elfelejtenek, és a következő alkalommal mikor küldesz nekik valamit, akkor azt mondják, ki a fene vagy, és hogy mersz neki bármit is küldeni, és akkor bumm, megnyomja a spam gombot a levelezőjében.

Másrészről, ha az emailben folyamatosan értéket adsz, várni fogják a leveleid és történjen bármi is olvasni fogják az üzeneteid. És akit nem érdekel majd leiratkozik egy idő múlva, ami mindig jó dolog.

Bizonyára nem akarod pazarolni a helyet, és a panaszosokat a listádon, bár megértem, hogy csak éppen elkezdted építeni a listádat, minden egyes leiratkozó fáj. Azonban hosszútávon ugye megérted, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség?

Szabadulj meg a “hiány” gondolkodásmódtól!

Bőség mentalitás szükséges a sikerhez.

Ha bőségben gondolkodsz akkor nem félsz a veszteségtől vagy a hibáktól.

Azt gondolom, hogy végtelen mennyiségű érdeklődő van odakint, akiket valóban érdekel, hogy hogyan tudsz segíteni nekik, és hogy ebből hogyan lesz üzletük nekik is. Meg kell osztani az értékes tudást naponta az emailben.

Akkor, és csak akkor lesz szilárd és rendkívül jövedelmező az online üzleted ezután.

Szóval, milyen üzletet akarsz építeni?

van itt valami ami érdekelhet

Én ezt a marketing rendszert használom.

Kérd a hozzáférést és megmutatom!

Beréti Menyhért

Beréti Menyhért

Modern Hálózatépítés Szakértő

Szakterületem a blog központú értekesítési csatornák tervezése és kivitelezése hálózatépítőknek. 2008-óta foglalkozom online marketinggel. Amit tanítok azt én is mindennap használom a blogok és értékesítési csatornák építése közben. A Modern Hálózatépítést és annak technikai megvalósítását mutatom be a cikkekben és az oktatóanyagokban.

Share This